Mentimeter ir interaktīva prezentācijas programmatūras platforma, kas ļauj skolotājam iegūt reāllaika informāciju no saviem skolēniem ar tiešraides aptaujām, viktorīnām un vārdu mākoņiem. Skolēniem ir nepieciešami viņu mobilie tālruņi/planšetdators vai dators, lai piedalītos, un WiFi vai mobilo datu pieslēgums, lai varētu piekļūt internetam un iesniegt atbildes. Lietošanas instrukcijā plaši aprakstītas programmatūras iespējas prezentāciju veidošanā, funkciju pielietojums, rezultātu izguve.
Stundas plāns izstrādāts ZRKAC pedagogu konsultācijas "Mākslīgā intelekta rīki “ChatGPT” un “Gemini” mācību stundu plānu gatavošanā" ietvaros.
Plāns ir autores veidots materiāls, izmantojot bezmaksas ģeneratīvā mākslīgā intelekta rīkus "ChatGPT" un "Google Gemini".
Sasniedzamais rezultāts: veido ritmisku tautas ornamentu, izmantojot latviešu tautas zīmes.
Stundas ilgums: 80 minūtes.
LiveWorksheets ļauj pārveidot tradicionālās drukājamās darblapas (doc, pdf, jpg...) par "interaktīvām darblapām". Skolēni var aizpildīt darba lapas tiešsaistē un nosūtīt savas atbildes skolotājam. Platformas fukcionalitāte motivē skolēnus un skolotāji ietaupa laiku, jo daudzas skolēnu atbildes tiek vērtētas automatizēti. Pamācībā izskaidrotas platformas lietošanas funkcijas, aprakstīti soļi profila izveidei, darblapu nosūtīšanai, u.c.noderīgi soļi.
Kahoot platforma piedāvā iespēju pedagogiem veidot testus dažādos mācību priekšmetos par dažādām tēmām. Kahoot var izmantot visa vecuma skolēniem un ar jebkuru ierīci (datoru, viedierīci, planšetdatoru) un skolēniem nav nepieciešama reģistrēšanās jeb konta izveide. Platforma ir paredzēta tam, lai mācīšanās procesu padarītu interaktīvu un jautru.
Materiālā par Meteņiem ir padomāts par sākumskolas skolotāju, klases audzinātāju, tas ietver:
- bagātu folkloras materiālu krājumu par Meteņiem (kā ģērbjas, ko ēd, kādus priekšmetus izmanto, ko velk mugurā, ko dzied, ko dejo, utt.);
- scenāriju ārpusklases pasākumam;
- tabulu, kurā uzskaitītas idejas mācību priekšmetu satura kontekstā;
- daudz un dažādi pielikumi, ko izmantot mācību stundā.
Materiālu izstrādājusi sākumskolas skolotāja Anika Apine.
Saturs:
Latviešu valoda – Teksta un ilustrācijas saistība, dzejas radīšana, izmantojot akrostihu, lielie sākuma burti, pieturzīmju lietojums dzejas darbos, pareizrakstība, teksta noformējums.
Sociālās zinības – Grāmatas ceļš senāk un tagad. Lasītā teksta informācijas izvērtēšana, izmantojot INSERT metodi. Mācību darba plānošana un vērtēšana.
Vizuālā māksla – Krāsa, akvareļglezniecības eksperiments, emocijas mākslas darbā.
Materiāls iekļauj nodarbības aprakstu un izdales materiālus.
Rokasgrāmatā ietvertas 111 atgriezeniskās saites aktivitātes, kuras skolotāji var izmantot gan klātienes, gan neklātienes mācību procesā. Tās sagrupētas tā, lai skolotāji var vieglāk atrast piemērotāko paņēmienu konkrētai situācijai. Rokasgrāmatā pieejams arī teorētiskais materiāls atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveidei, kas atspoguļo efektīvas un pozitīvas AS būtību. Darbs izstrādāts konkursa "Mācies digitāli" ietvaros 2021./2022. māc.g.
Idejas, kā veidot mandalas no rudens veltēm. Mandalu veidošanu kā metodi var izmantot dažādās mācību stundās. Materiālu sagatavoja Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas skolotāja Laima Baltiņa.
Metodiskais līdzeklis “Portfolio mācību jomu satura un latviešu valodas integrētai apguvei” pamatizglītības un vidējās izglītības skolotājiem veidots, lai palīdzētu mazākumtautību skolēniem mācību priekšmetu satura apguves procesā apgūt arī latviešu valodu. Izstrādāts Latviešu valodas aģentūras īstenotā ESF projekta Nr.8.3.1.1/16 „Kompetenču pieeja mācību saturā” ietvaros.
Digitālie rīki projekta mācībām (iespēja skolēniem sadarboties un veidot tiešsaistē projekta darbu, t.sk. virtuālās realitātes projektu) un atgriezeniskās saites nodrošināšanai, skolēnu vizuālizpratnes, lasītprasmes un kritiskās domāšanas veidošanai un pārbaudei - Google Jamboard, Google Earth, EdPuzzle un TED-Ed.
Materiālu darbnīcai E-prasmju dienas Zemgales reģiona pedagogiem 2021 ietvaros sagatavojis Rīgas Juglas vidusskolas skolotājs Ļevs Rusilo.
Idejas un piemēri, kā izmantot MS Office 365 MS Teams un Google rīkus (Forms, Docs, Presentation, Jamboard, Earth, Arts & Culture), kā arī EdPuzzle, Quizlet, Wordlwall Edpuzzle, EdTed, Padlet, Linoit, StoryJumper, Rubistar u.c. rīkus klātienes un attālināto mācību procesā, .
Materiāls sagatavots darbnīcai E-prasmju dienas Zemgales reģiona pedagogiem 2021 ietvaros.
7. klase tēma IZTĒLES ARHITEKTŪRA – SAPŅU PILS ar detaļām un ainavu fonā.
8. klase tēma PORTRETS READY-MADE TEHNIKĀ ar skici un fotogrāfiju.
9. klase tēma RADOŠAIS PROJEKTS
10. klase tēma RECENZIJA
Vizuālā māksla 11. klasei. Sasniedzamais rezultāts – Performances izveide. Darba forma – individuāls vai grupveida darbs. Izglītojamo iegūtās zināšanas: 1.Pārzina Laikmetīgās mākslas laika posmu. 2. Zina Laikmetīgās mākslas definīciju. 3. Pārzina laikmetīgās mākslas virzienus. 4. Iepazinušies ar populārākajiem Laikmetīgās mākslas pārstāvjiem un viņu darbiem. Materiāls iesniegts konkursa "Laiks iespējām" 2018./2019. ietvaros
Metodiskie materiāli
MENTIMETER.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Mentimeter ir interaktīva prezentācijas programmatūras platforma, kas ļauj skolotājam iegūt reāllaika informāciju no saviem skolēniem ar tiešraides aptaujām, viktorīnām un vārdu mākoņiem. Skolēniem ir nepieciešami viņu mobilie tālruņi/planšetdators vai dators, lai piedalītos, un WiFi vai mobilo datu pieslēgums, lai varētu piekļūt internetam un iesniegt atbildes. Lietošanas instrukcijā plaši aprakstītas programmatūras iespējas prezentāciju veidošanā, funkciju pielietojums, rezultātu izguve.
Stundas plāns vizuālajā mākslā 6.klasei "Tautas ornaments"
Pievienots:Stundas plāns izstrādāts ZRKAC pedagogu konsultācijas "Mākslīgā intelekta rīki “ChatGPT” un “Gemini” mācību stundu plānu gatavošanā" ietvaros. Plāns ir autores veidots materiāls, izmantojot bezmaksas ģeneratīvā mākslīgā intelekta rīkus "ChatGPT" un "Google Gemini". Sasniedzamais rezultāts: veido ritmisku tautas ornamentu, izmantojot latviešu tautas zīmes. Stundas ilgums: 80 minūtes.
LIVEWORKSHEETS.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:LiveWorksheets ļauj pārveidot tradicionālās drukājamās darblapas (doc, pdf, jpg...) par "interaktīvām darblapām". Skolēni var aizpildīt darba lapas tiešsaistē un nosūtīt savas atbildes skolotājam. Platformas fukcionalitāte motivē skolēnus un skolotāji ietaupa laiku, jo daudzas skolēnu atbildes tiek vērtētas automatizēti. Pamācībā izskaidrotas platformas lietošanas funkcijas, aprakstīti soļi profila izveidei, darblapu nosūtīšanai, u.c.noderīgi soļi.
KAHOOT PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Kahoot platforma piedāvā iespēju pedagogiem veidot testus dažādos mācību priekšmetos par dažādām tēmām. Kahoot var izmantot visa vecuma skolēniem un ar jebkuru ierīci (datoru, viedierīci, planšetdatoru) un skolēniem nav nepieciešama reģistrēšanās jeb konta izveide. Platforma ir paredzēta tam, lai mācīšanās procesu padarītu interaktīvu un jautru.
METODISKAIS MATERIĀLS PAR METEŅIEM (MATERIĀLS IZSTRĀDĀTS SĀKUMSKOLAS SKOLOTĀJIEM)
Pievienots:Materiālā par Meteņiem ir padomāts par sākumskolas skolotāju, klases audzinātāju, tas ietver: - bagātu folkloras materiālu krājumu par Meteņiem (kā ģērbjas, ko ēd, kādus priekšmetus izmanto, ko velk mugurā, ko dzied, ko dejo, utt.); - scenāriju ārpusklases pasākumam; - tabulu, kurā uzskaitītas idejas mācību priekšmetu satura kontekstā; - daudz un dažādi pielikumi, ko izmantot mācību stundā. Materiālu izstrādājusi sākumskolas skolotāja Anika Apine.
INTEGRĒTĀ NODARBĪBA 3.KLASEI "GRĀMATU PASAULĒ" (LATVIEŠU VALODA, SOCIĀLĀS ZINĪBAS, VIZUĀLĀ MĀKSLA)
Pievienots:Saturs: Latviešu valoda – Teksta un ilustrācijas saistība, dzejas radīšana, izmantojot akrostihu, lielie sākuma burti, pieturzīmju lietojums dzejas darbos, pareizrakstība, teksta noformējums. Sociālās zinības – Grāmatas ceļš senāk un tagad. Lasītā teksta informācijas izvērtēšana, izmantojot INSERT metodi. Mācību darba plānošana un vērtēšana. Vizuālā māksla – Krāsa, akvareļglezniecības eksperiments, emocijas mākslas darbā. Materiāls iekļauj nodarbības aprakstu un izdales materiālus.
Atgriezeniskās saites paņēmienu rokasgrāmata skolotājiem
Pievienots:Rokasgrāmatā ietvertas 111 atgriezeniskās saites aktivitātes, kuras skolotāji var izmantot gan klātienes, gan neklātienes mācību procesā. Tās sagrupētas tā, lai skolotāji var vieglāk atrast piemērotāko paņēmienu konkrētai situācijai. Rokasgrāmatā pieejams arī teorētiskais materiāls atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveidei, kas atspoguļo efektīvas un pozitīvas AS būtību. Darbs izstrādāts konkursa "Mācies digitāli" ietvaros 2021./2022. māc.g.
Krāsainās rudens mandalas
Pievienots:Idejas, kā veidot mandalas no rudens veltēm. Mandalu veidošanu kā metodi var izmantot dažādās mācību stundās. Materiālu sagatavoja Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas skolotāja Laima Baltiņa.
Portfolio satura un valodas integrētai apguvei
Pievienots:Metodiskais līdzeklis “Portfolio mācību jomu satura un latviešu valodas integrētai apguvei” pamatizglītības un vidējās izglītības skolotājiem veidots, lai palīdzētu mazākumtautību skolēniem mācību priekšmetu satura apguves procesā apgūt arī latviešu valodu. Izstrādāts Latviešu valodas aģentūras īstenotā ESF projekta Nr.8.3.1.1/16 „Kompetenču pieeja mācību saturā” ietvaros.
Digitālie rīki projekta veidošanas mācībām
Pievienots:Digitālie rīki projekta mācībām (iespēja skolēniem sadarboties un veidot tiešsaistē projekta darbu, t.sk. virtuālās realitātes projektu) un atgriezeniskās saites nodrošināšanai, skolēnu vizuālizpratnes, lasītprasmes un kritiskās domāšanas veidošanai un pārbaudei - Google Jamboard, Google Earth, EdPuzzle un TED-Ed. Materiālu darbnīcai E-prasmju dienas Zemgales reģiona pedagogiem 2021 ietvaros sagatavojis Rīgas Juglas vidusskolas skolotājs Ļevs Rusilo.
Daudzveidīgu IT rīku izmantošana transversālo kompetenču pilnveidei attālinātajās mācībās
Pievienots:Idejas un piemēri, kā izmantot MS Office 365 MS Teams un Google rīkus (Forms, Docs, Presentation, Jamboard, Earth, Arts & Culture), kā arī EdPuzzle, Quizlet, Wordlwall Edpuzzle, EdTed, Padlet, Linoit, StoryJumper, Rubistar u.c. rīkus klātienes un attālināto mācību procesā, . Materiāls sagatavots darbnīcai E-prasmju dienas Zemgales reģiona pedagogiem 2021 ietvaros.
Virtuālie kultūras pasākumi
Pievienots:Skolotāja Ļeva Rusilo virtuālo kultūras pasākumu saraksts. Materiāls publicēts izdevumā "Skolas Vārds" nr. 17/18 (183) 11.12.2020.
Materiāli vizuālajā mākslā 7.–10. klasei
Pievienots:7. klase tēma IZTĒLES ARHITEKTŪRA – SAPŅU PILS ar detaļām un ainavu fonā. 8. klase tēma PORTRETS READY-MADE TEHNIKĀ ar skici un fotogrāfiju. 9. klase tēma RADOŠAIS PROJEKTS 10. klase tēma RECENZIJA
Laikmetīgā māksla. Performance. Video performance.
Pievienots:Vizuālā māksla 11. klasei. Sasniedzamais rezultāts – Performances izveide. Darba forma – individuāls vai grupveida darbs. Izglītojamo iegūtās zināšanas: 1.Pārzina Laikmetīgās mākslas laika posmu. 2. Zina Laikmetīgās mākslas definīciju. 3. Pārzina laikmetīgās mākslas virzienus. 4. Iepazinušies ar populārākajiem Laikmetīgās mākslas pārstāvjiem un viņu darbiem. Materiāls iesniegts konkursa "Laiks iespējām" 2018./2019. ietvaros