Matemātikas mācību joma

Mācību jomas mērķis: matemātiskā pratība, kas nozīmē, ka skolēns situācijās ar matemātisku, citu mācību jomu un reālu kontekstu, jēgpilni lietojot matemātikas instrumentus:

  1. veic aprēķinus,
  2. apstrādā datus,
  3. lieto figūru īpašības,
  4. saskata sakarības starp lielumiem,
  5. spriež vispārīgi un matemātiski modelē,
  6. problēmsituācijās izvēlas atbilstošu pieeju vai paņēmienu,
  7. apzinās pierādījuma nepieciešamību un veido pamatotus spriedumus.
    (MK noteikumi Nr. 747, IV nodaļa, 7. punkts, 7.5. apakšpunkts.)

Lielās idejas: matemātikas mācību jomas saturs ir strukturēts sešās lielajās idejās, kas aptver sasniedzamos rezultātus skolēnam šādos saturiskajos laukos: 1) matemātikas valoda; 2) matemātikai raksturīgās stratēģijas un spriešana; 3) skaitļi, darbības ar tiem; 4) algebras elementi un sakarības; 5) figūras; dati; 6) statistikas elementi.

Papildus matemātikas mācību jomai šīs jomas sasniedzamie rezultāti skolēnam ir aktuāli un tiks īstenoti gan dabaszinātņu un tehnoloģiju mācību jomā, gan citās mācību jomās un priekšmetos. Tādēļ ir svarīgi, ka matemātikas skolotāji sadarbojas ar citiem skolotājiem mācību satura plānošanā. (Skola 2030)

 

Mācību jomas vadītāja: 

Margita Jirgensone (Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzija),
E-pasts: margita@inbox.lv

Jaunā Ādažu sākumskolas ēka

Jaunā Ādažu sākumskolas ēka - interesanta, ērta, gaiša, krāsaina, ar ergonomiskām mēbelēm, kam maināms augstums. Skolā ir lifts, gaisa kondicionēšanas iekārtas, katrā klasē atrodas gan interaktīvā, gan baltā tāfele. Katrā klases telpas aizmugurē paredzēta ...

Lasīt vairāk

Rokasgrāmata: Metodiskie paņēmieni skolēnu sociāli emocionālo prasmju novērtēšanai skolā un instrumenti skolēnu sociāli emocionālo prasmju novērtēšanai

Sociāli emocionālā mācīšanās ir process, kurā apgūst prasmes: 1. saprast sevi (pazīt un pārvaldīt savas emocijas, domas un uzvedību); 2. saprast citus (būt iejūtīgiem, spēt ieņemt otra cilvēka skatapunktu); 3. veidot pozitīvas attiecības ar ...

Lasīt vairāk

European Schoolnet iztrādātās vadlīnijas par mācību telpu nozīmi izglītības procesā skolās

European Schoolnet iztrādātajās vadlīnijās var iepazīties ar pētījuma rezultāiem par apkārtējās vides un telpas iekārtojuma ietekmi uz izglītības procesu kopumā. Tajā iekļauts detalizēts apraksts par to, kā pareizi iekārtota fiziskā telpa palīdz mācību procesā, ...

Lasīt vairāk

Jelgavas 6. vidusskolas vide

Telpa sešgadniekiem, tēma – “Reiz pasakā” . Aktivitātes pakārtotas pasaku lasīšanai, tēlu iepazīšanai. Tika zīmēti, līmēti un veidoti priekšmeti, kas atklāj pasaku ...

Lasīt vairāk

Romuvas proģimāzijas ( Romuvos progimanazija) vide

Jelgavas sadraudzības pilsētā Šauļi (Lietuva) ir 31 skola un 30 pirmsskolas izglītības iestādes. Katra no tām domā par iestādes attīstības iespējām. Romuvas proģimāzija ( Romuvos progimanazija) Šaulos kā vienu no perspektīviem attīstības virzieniem iezīmējusi ...

Lasīt vairāk

Cēsu 2. pamatskolas skolotājas Elīzas Karlsones pieredze - “Klases noteikumi”

Cēsu 2. pamatskolas pedagogi apguva profesionālās kvalifikācijas pilnveides programmu "Atbalsts pozitīvai uzvedībai". Programmas ietvaros katras klases audzinātājs kopā ar skolēniem izveidoja klases noteikumus. Nosacījumi noteikumu ...

Lasīt vairāk

Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas vide

2019./2020. m. g. Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzija trīsdesmito mācību gadu uzsāka citā, plašākā skolas ēkā. Savas pastāvēšanas laikā skola savas mājvietas ir mainījusi astoņas ...

Lasīt vairāk

Bērniem piemērota vide - PII "Rotaļa"

Kā savā tīmekļa vietnē raksta PII "Rotaļa", iestādes uzdevums ir sagatavot bērnus dzīvei mainīgā pasaulē, attīstīt un nostiprināt viņos vēlmi patstāvīgi mācīties, izzināt sevi un apkārtni, analītiski domāt un izdarīt izvēli, darboties atraisīti un ...

Lasīt vairāk

Mālpils novada vidusskola

Mālpils novada vidusskolas vīzijā teikts, ka tā ir tehnoloģiski moderns novada mūžizglītības un interešu izglītības centrs ar augstu zināšanu ...

Lasīt vairāk

Jaunā arhitektūra jaunajai mācību pieejai pirmsskolā un sākumskolā

Slovēņu arhitekts Jure Kotnik savus darbus veido tā, lai tiem būtu izglītojoša funkcija, jo viņš uzskata, ka arhitektūra spēj ietekmēt. Tā ir daļa no apkārtējās vides, kas savukārt var ietekmēt aktivitāti, veidot piesaisti, iedvesmot mūs, būt kā vēl ...

Lasīt vairāk

Ādažu Brīvā Valdorfa skola

Viena no Valdorfpedagoģijas pamatdomām ir tā, ka cilvēkā jāattīsta viss – griba, jūtas, domāšana, lai tas kļūtu par vispusīgu, domājošu un atbildīgu sabiedrības daļu. Tāpēc arī vide ir tiek veidota, balstoties uz šo koncepciju. ...

Lasīt vairāk

Cēsu jaunā skola

Vide, telpu iekārtojums un izmantošanas mērķi tiek veidoti un radīti kopā ar audzēkņiem. Tā radīta, lai būtu mājīga, mūsdienīga un mācību procesu atbalstoša. Tā nemitīgi mainās un tiek attīstīta. Iestāde atbalsta gudru resursu izmantošanu, radošu ...

Lasīt vairāk

Pirmskolas izglītības programmas īstenošanas vide sākumskolā

Pirmsskolas izglītības grupas telpa iekārtota atbilstoši bērnu vajadzībām un interesēm, lai bērni varētu paši darboties, izvēloties sev interesējošu spēli vai materiālu. Tādā veidā bērniem tiek nodrošināta caurviju prasmes ...

Lasīt vairāk

Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrs

Veselības laboratorija Zemgales reģiona kompetenču attīstības centra (ZRKAC) Veselības laboratorija izveidota, lai ģimenēm sniegtu iespēju bez maksas izglītot bērnus par veselīgu dzīvesveidu. Zināšanas par veselīgu dzīvesveidu un ikdienas ...

Lasīt vairāk