Mentimeter ir interaktīva prezentācijas programmatūras platforma, kas ļauj skolotājam iegūt reāllaika informāciju no saviem skolēniem ar tiešraides aptaujām, viktorīnām un vārdu mākoņiem. Skolēniem ir nepieciešami viņu mobilie tālruņi/planšetdators vai dators, lai piedalītos, un WiFi vai mobilo datu pieslēgums, lai varētu piekļūt internetam un iesniegt atbildes. Lietošanas instrukcijā plaši aprakstītas programmatūras iespējas prezentāciju veidošanā, funkciju pielietojums, rezultātu izguve.
LiveWorksheets ļauj pārveidot tradicionālās drukājamās darblapas (doc, pdf, jpg...) par "interaktīvām darblapām". Skolēni var aizpildīt darba lapas tiešsaistē un nosūtīt savas atbildes skolotājam. Platformas fukcionalitāte motivē skolēnus un skolotāji ietaupa laiku, jo daudzas skolēnu atbildes tiek vērtētas automatizēti. Pamācībā izskaidrotas platformas lietošanas funkcijas, aprakstīti soļi profila izveidei, darblapu nosūtīšanai, u.c.noderīgi soļi.
Kahoot platforma piedāvā iespēju pedagogiem veidot testus dažādos mācību priekšmetos par dažādām tēmām. Kahoot var izmantot visa vecuma skolēniem un ar jebkuru ierīci (datoru, viedierīci, planšetdatoru) un skolēniem nav nepieciešama reģistrēšanās jeb konta izveide. Platforma ir paredzēta tam, lai mācīšanās procesu padarītu interaktīvu un jautru.
Rokasgrāmatā ietvertas 111 atgriezeniskās saites aktivitātes, kuras skolotāji var izmantot gan klātienes, gan neklātienes mācību procesā. Tās sagrupētas tā, lai skolotāji var vieglāk atrast piemērotāko paņēmienu konkrētai situācijai. Rokasgrāmatā pieejams arī teorētiskais materiāls atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveidei, kas atspoguļo efektīvas un pozitīvas AS būtību. Darbs izstrādāts konkursa "Mācies digitāli" ietvaros 2021./2022. māc.g.
Vācu valodas skolotāja Ramona Vaļģe (Jelgavas Valsts ģimnāzija) dalās pieredzē par mikroprojektu izmantošanu svešvalodu (un ne tikai) stundās dažādu prasmju apguvei un attīstīšanai. Miniprojekti ļauj integrēt mācību stundā produktīvi orientētu mācību aktivitāti, kas saistīta ar reālo dzīvi.
Idejas, kā veidot mandalas no rudens veltēm. Mandalu veidošanu kā metodi var izmantot dažādās mācību stundās. Materiālu sagatavoja Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas skolotāja Laima Baltiņa.
Temats: Environmental Issues
Plānotais stundu skaits: 10 stundas
Iepriekš apgūtais: Skolēni ir apguvuši vārdu krājumu, lai stāstītu par laika apstākļiem, veidojuši un prezentējuši laika ziņas.
Temata sasniedzamais rezultāti:
Veido bloga ierakstu, salīdzinot apkārtējās vides problēmas pasaulē un piedāvājot risinājumus.
Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolotāju Lienes Sabules un Lienes Krieviņas kopīgais projekts, kurā viņas sadarbojās ar datorpratības, dabaszinātņu (bioloģijas un ģeogrāfijas) un angļu valodas pedagogiem, kopā ar skolēniem veidojot animācijas un video dabaszinātņu priekšmetos.
Materiāls pārpublicēts no žurnāla "Skolas vārds".
Angļu valoda (2. kurss). (CNC operatori un tērpu stilisti) Sasniedzamais rezultāts: 1. Zināt, kā apģērbties uz darba interviju; 2. Zināt, kā komunicēt darba intervijas laikā; 3. Spēj aprakstīt savas prasmes. Plāns un darba lapas. Materiāls iesniegts konkursa "Laiks iespējām" 2018./2019. ietvaros
Angļu val., krievu val. 8.klasei. Autores: Agita Ozoliņa, Irina Ivanova (Jelgavas Valsts ģimnāzija). 1.Saziņa kontekstā. Mēs sazināmies klausoties, runājot un rakstot, lai uzzinātu un sniegtu informāciju, paustu emocijas un veidotu attiecības. 2. Teksts un tekstveide. Teksta radīšana ir jēgpilns process. 3. Valodas struktūra. Radoši darbojoties ar skaņām, vārdiem un teikumiem. Materiāls iesniegts konkursa "Laiks iespējām" 2018./2019. ietvaros
Metodiskie materiāli
MENTIMETER.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Mentimeter ir interaktīva prezentācijas programmatūras platforma, kas ļauj skolotājam iegūt reāllaika informāciju no saviem skolēniem ar tiešraides aptaujām, viktorīnām un vārdu mākoņiem. Skolēniem ir nepieciešami viņu mobilie tālruņi/planšetdators vai dators, lai piedalītos, un WiFi vai mobilo datu pieslēgums, lai varētu piekļūt internetam un iesniegt atbildes. Lietošanas instrukcijā plaši aprakstītas programmatūras iespējas prezentāciju veidošanā, funkciju pielietojums, rezultātu izguve.
LIVEWORKSHEETS.COM PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:LiveWorksheets ļauj pārveidot tradicionālās drukājamās darblapas (doc, pdf, jpg...) par "interaktīvām darblapām". Skolēni var aizpildīt darba lapas tiešsaistē un nosūtīt savas atbildes skolotājam. Platformas fukcionalitāte motivē skolēnus un skolotāji ietaupa laiku, jo daudzas skolēnu atbildes tiek vērtētas automatizēti. Pamācībā izskaidrotas platformas lietošanas funkcijas, aprakstīti soļi profila izveidei, darblapu nosūtīšanai, u.c.noderīgi soļi.
KAHOOT PLATFORMAS LIETOŠANAS PAMĀCĪBA SKOLOTĀJA DARBĀ
Pievienots:Kahoot platforma piedāvā iespēju pedagogiem veidot testus dažādos mācību priekšmetos par dažādām tēmām. Kahoot var izmantot visa vecuma skolēniem un ar jebkuru ierīci (datoru, viedierīci, planšetdatoru) un skolēniem nav nepieciešama reģistrēšanās jeb konta izveide. Platforma ir paredzēta tam, lai mācīšanās procesu padarītu interaktīvu un jautru.
Atgriezeniskās saites paņēmienu rokasgrāmata skolotājiem
Pievienots:Rokasgrāmatā ietvertas 111 atgriezeniskās saites aktivitātes, kuras skolotāji var izmantot gan klātienes, gan neklātienes mācību procesā. Tās sagrupētas tā, lai skolotāji var vieglāk atrast piemērotāko paņēmienu konkrētai situācijai. Rokasgrāmatā pieejams arī teorētiskais materiāls atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveidei, kas atspoguļo efektīvas un pozitīvas AS būtību. Darbs izstrādāts konkursa "Mācies digitāli" ietvaros 2021./2022. māc.g.
Mikroprojekti svešvalodu stundās
Pievienots:Vācu valodas skolotāja Ramona Vaļģe (Jelgavas Valsts ģimnāzija) dalās pieredzē par mikroprojektu izmantošanu svešvalodu (un ne tikai) stundās dažādu prasmju apguvei un attīstīšanai. Miniprojekti ļauj integrēt mācību stundā produktīvi orientētu mācību aktivitāti, kas saistīta ar reālo dzīvi.
Krāsainās rudens mandalas
Pievienots:Idejas, kā veidot mandalas no rudens veltēm. Mandalu veidošanu kā metodi var izmantot dažādās mācību stundās. Materiālu sagatavoja Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas skolotāja Laima Baltiņa.
Temata Environmental Issues plānojums 7. klasei angļu valodā
Pievienots:Temats: Environmental Issues Plānotais stundu skaits: 10 stundas Iepriekš apgūtais: Skolēni ir apguvuši vārdu krājumu, lai stāstītu par laika apstākļiem, veidojuši un prezentējuši laika ziņas. Temata sasniedzamais rezultāti: Veido bloga ierakstu, salīdzinot apkārtējās vides problēmas pasaulē un piedāvājot risinājumus.
Video un animācijas veidošana dabaszinātņu priekšmetos
Pievienots:Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolotāju Lienes Sabules un Lienes Krieviņas kopīgais projekts, kurā viņas sadarbojās ar datorpratības, dabaszinātņu (bioloģijas un ģeogrāfijas) un angļu valodas pedagogiem, kopā ar skolēniem veidojot animācijas un video dabaszinātņu priekšmetos. Materiāls pārpublicēts no žurnāla "Skolas vārds".
Darba intervija
Pievienots:Angļu valoda (2. kurss). (CNC operatori un tērpu stilisti) Sasniedzamais rezultāts: 1. Zināt, kā apģērbties uz darba interviju; 2. Zināt, kā komunicēt darba intervijas laikā; 3. Spēj aprakstīt savas prasmes. Plāns un darba lapas. Materiāls iesniegts konkursa "Laiks iespējām" 2018./2019. ietvaros
Mana pilsēta – Jelgava (stratēģiju mācīšanās un lietošana).
Pievienots:Angļu val., krievu val. 8.klasei. Autores: Agita Ozoliņa, Irina Ivanova (Jelgavas Valsts ģimnāzija). 1.Saziņa kontekstā. Mēs sazināmies klausoties, runājot un rakstot, lai uzzinātu un sniegtu informāciju, paustu emocijas un veidotu attiecības. 2. Teksts un tekstveide. Teksta radīšana ir jēgpilns process. 3. Valodas struktūra. Radoši darbojoties ar skaņām, vārdiem un teikumiem. Materiāls iesniegts konkursa "Laiks iespējām" 2018./2019. ietvaros