Eiropas dabaszinību skolotāju asociācija “Zinātne uz skatuves” izsludina programmēšanas prasmju konkursu skolotājiem kopā ar pamatskolas vai vidusskolas skolēniem.

Skolotāji un skolēni tiek aicināti pieteikties konkursā ar radošiem, inovatīviem programmēšanas projektiem šādās kategorijās:

  • Zinātnes pamati “nullītēs un vieniniekos”

Kā darbojas apkārtējā pasaule?

Skolēni, izmantojot digitālos rīkus, veic simulācijas, analizē un pēta zinātniskās parādības.

  • Pasaules mikrokontrolēšana

Kā mēs izmantojam digitālos rīkus, lai pieslēgtos apkārtējai pasaulei?

Skolēni izstrādā un programmē dažādas lietojumprogrammas mijiedarbībai ar vidi (lietu internets, cilvēka un tehnoloģiju saskarne, tālvadība un automatizācija, mākslīgais intelekts u.c.)

  • Vide 4.0

Kā mēs varam izmantot digitālos rīkus, lai izpētītu un aizsargātu dabu un vidi? Skolēni izmanto dažādas tehnoloģijas un rīkus: simulāciju, mikrokontrollerus, sensorus u.c.)

Konkursa darbā var izmantot sekojošus digitālos rīkus:

  • mikrokontrollerus (Arduino, Raspberry Pi, Calliope u.c.);
  • dažādas programmēšanas vides un valodas (Snap!, Scratch, C++ u.c. ).

Lai piedalītos konkursā, līdz 2020. gada 1. decembrim jāaizpilda pieteikuma veidlapa, jāizveido plakāts un video (līdz 2.5 min.), kuros atspoguļots skolēnu izveidotais projekts.

10 labākās komandas (komandā 3 skolēni un 2 skolotāji) tiks aicinātas 2021. gada 28.-29. maijā prezentēt savus darbus Eiropas Programmēšanas līgas finālā Tehnoseum, Manheimā, Vācijā.

Vairāk informācijas: https://www.science-on-stage.eu/page/display/3/101/0/european-code-league

Eiropas skolotāju izstrādātie mācību materiāli: 'Coding in STEM Education'

 

“Zinātne uz skatuves Latvija” koordinatore S. Bukbārde

Skaidrite.Bukbarde@zrkac.jelgava.lv